Like a powerful drug, I can't get enough ! (Second edition)


Daar gaan we weer! 5 andere foundations in de review! En nee, ik heb ze niet in de tussentijd nieuw gekocht, ik heb er gewoon veel.



Deze vijf bovenstaande en vrij uiteenlopende foundations ga ik eens uitlichten voor jullie. Van compacte foundations tot mat vloeibaar, er zit vanalles wat tussen. Ze zijn me allemaal even dierbaar, dus daar gaan we:


Ik bijt het spits weer af met een leukerdje van ons eigen Sleek. Het is de Sleek Crème To Powder in de kleur Oyster. Dit is een hele lichte kleur, met een roze ondertoon. Niet heel erg geschikt voor mijn huid aangezien ik een gele ondertoon heb, maar met wat poeder, blush of bronzer heb je dit probleem zo verholpen. De Crème To Powder foundation is een hele droge, geschikt voor een normale of vette huid dus. Heb je last van een droge huid, heb je een rijpe huid of bevat jouw huid veel droge plekjes/velletjes, dan is deze foundation niet geschikt voor jou. De foundation benadrukt deze velletjes extra. De naam, Crème To Powder, verraad het al een beetje - deze foundation begint als een crème, maar verandert naarmate je hem uitsmeert in een poederachtig geheel op je huid. Dit geeft een hele matte finish. Wel mooi, als je huid daar geschikt voor is ;-) is het hartje winter en vervel je een beetje, laat dit schatje dan maar even in je toilettas zitten.


Dan, de Rimmel Match Perfection in de kleur 200 Soft Beige. Deze foundation vind ik zelf erg fijn ! Het is geen bijzondere, hij werkt gewoon fijn. Hij laat zich goed uitsmeren, en het resultaat is vrij natuurlijk - mits je de juiste kleur hebt gekozen - maar dat geldt natuurlijk voor vrijwel alle foundations. Ik breng deze vaak aan met de Beauty Blender spons, welke het resultaat vaak nog iets natuurlijker maakt dan dat hij normaal zou zijn. 


Een dure, de Perfection Lumière Velvet van Chanel in de kleur 20 Beige. Zijn prijs doet je vermoeden dat het een wondermiddel is, en dat mag je dan ook verwachten van deze schoonheid. Ik gebruik hem momenteel weinig omdat de kleur wat licht van teint is voor nu (ik zoek vaak wat meer kleur in een foundation), maar voor de winter is hij zeker perfect qua kleur. Qua structuur zoeken we in de winter vaak een wat vollere en meer dekkende foundation. Dat heeft deze niet. De formule is echt waterdun en laat zich dan ook gemakkelijk uitsmeren. Het resultaat is heel mooi, dun en natural, kortom, een echte topper :-)


Even een BB cream tussendoor, de BB Cream van E.L.F. Deze BB Cream is werkelijk een hele mooie! Ik heb hem in de kleur Fair, opnieuw iets te licht naar mijn smaak voor nu, nu we naar het voorjaar en de zomer toe gaan, maar voor de winter vooralsnog een hele fijne en mooie BB Cream. Hij heeft een lichte shimmer in zich, dus hij geeft je huid behalve voldoende dekking en teint, ook nog een mooie, gezonde glans! Ik ben fan. Dit handige pompje is ook nog eens heel schoon in gebruik en hij is je perfecte reispartner voor in je handtas of op vakantie!


Een van mijn laatst gekochte foundations, is de Natural Matte Foundation van het merk NYC in de kleur 002 Sand. Wellicht heb ik deze weer iets te donker gekocht, óf matte foundations vallen donkerder uit, ik weet het niet. Terwijl je deze opbrengt (ik bracht hem aan met mijn Beauty Blender spons), wordt hij al mat wanneer je hem uitsmeert. Iets wat echt opvalt naast alle reguliere en niet matte foundations. De foundation is de hele dag mat gebleven, toch vind ik dat je erg moet oppassen dat je hem goed uitsmeert omdat hij de neiging heeft te vlekken of strepen daar waar je niet goed genoeg hebt uitgesmeerd. Kortom, best een aardige foundation, maar zeker geen favoriet.

Mijn top 5 van deze keer is dus als volgt:
1. Perfection Lumière Velvet - Chanel
2. BB Cream - E.L.F
3. Match Perfection - Rimmel
4. Crème To Powder - Sleek
5. Natural Matte Foundation - NYC

Op naar de volgende 5 foundations! Het is geen vraag of ik daar wel aan kom ... Het blijft een verslaving!

Geen opmerkingen: