Going matte


Vandaag een blogje over matte foundation, wat is daar nu precies amders aan? Bij deze look gebruik ik dan ook alleen matte producten en geen poeders met shimmer of highlighters. En ik moet zeggen ... Het resultaat is verbluffend natuurlijk! Ik doe ook meteen een korte how to over mijn taupekleurige oogschaduw (deze wel met shimmer, maar hey, niet alles kan mat zijn ! ;-)).

Ik gebruik de NYC Natural Matte Foundation in de kleur 002 Sand. Al meteen terwijl ik het aanbreng merk ik dat hij direct mattig opdroogt, iets wat reguliere foundations niet doen. Ik heb nooit echt matte foundation gebruikt, aangezien ik altijd dacht dat dit niet zo mooi was en niet natuurlijk zou ogen. 

Mijn uiteindelijke idee over deze foundation: matte foundation is niet lelijk, maar ook niet helemaal mijn ding. Het kan aan deze foundation liggen, maar ergens vind ik hem nogal vlekkerig en de teint valt iets donkerder uit dan de naam doet vermoeden. Verder is hij wel mat (wat hij beloofde), en ook droog. Dus je geeft in de loop van de dag niet af, en dat is ook wat waard ;-)



Hierboven draag is dus de Natural Matte Foundation. Wat ik ook draag, is het En Taupe oogschaduwpalette van Zoeva. Ik wilde mijn ogen vandaag grijzig/taupekleurig opmaken en dit is mijn kleurkeuze geworden:


Ik ben begonnen met Wrapped In Silk in mijn arcadeboog. Deze taupekleurige kleur oogt heel naturel en ook een beetje grijzig. Vervolgens heb mijn binnenste ooghoeken aangezet met de matte kleur Gallery. Deze teint is vergelijkbaar met die van Wrapped In Silk, alleen bevat deze totaal geen shimmer. Mijn buitenste ooghoeken heb ik ingevuld met Sheers & Voiles, waarna ik mijn binnenste ooghoeken opnieuw heb aangezet met Spun Pearl en deze heb laten vervagen tot halverwege mijn oogbol voor extra highlight. Je merkt direct dat Spun Pearl een heel oplichtend effect heeft op heel deze ooglook. 




Bovendien heb ik gebruik gemaakt van een nieuwe mascara, een uitprobeerseltje, maar oh jee wat is hij fijn ! Het is de 3D Lash Multimizer van Catrice in waterproof. Hij doet echt wat hij beloofd ! Direct zijn je wimpers een stuk meer gevuld en donkerder. De mascara kostte geen puntje puntje puntje, maar hij werkt als een trein !

Geen opmerkingen: