Let's think pink this spring!


Geen zin in een heavy eye-look deze lente, maar wel last van lentekriebels? Ga dan voor een zachte lente-look. Poederig roze, snoezig pastel en warme tinten op je gezicht doen het namelijk ook goed in de lente! So...Let's think pink!

Voor deze look gebruik ik het Oh So Special - palette van Sleek. Een palette met warme poeder tinten. Roze mattes, roze shimmers en bruine oogschaduws om het compleet te maken. In het begin lijken sommige kleuren, zoals Ribbon & Pamper, misschien wat lastig te combineren; maar dit zijn toch écht de kleuren waar ik vandaag mijn look mee heb gemaakt.


Het palette biedt veel mogelijkheden voor een natuurlijke lente-look en is ideaal als je even geen zin hebt om als paradijsvogel door het leven te gaan. Het lookje van vandaag is ook nog eens supersnel en dat is altijd mooi meegenomen. Met dit mooie weer willen we natuurlijk zo snel mogelijk het huis uit vluchten; dus ik stel voor dat we ook nu snel beginnen.

                         

  • Stap 1: Ik begin met The Mail en breng deze aan in mijn arcadeboog. Het is een zachte warme tint, en je zult hem niet echt zien. Ik gebruik hem dan ook meer om een basis te leggen.
  • Stap 2: Dan gebruik ik Boxed, een mat-bruin. Ik breng 'm aan in mijn buitenste ooghoek en ook mijn binnenste ooghoek. Vervolgens laat ik hem samenkomen via de arcadeboog.
  • Stap 3: In het midden van mijn ooglid breng ik Ribbon aan.
  • Stap 4: Om de kleur Ribbon iets af te zwakken, gebruik ik Gateau. Een shimmery lila/roze oogschaduw die ik in dep met mijn vinger.
  • Stap 5: Langs mijn onderste wimperlijn doe ik hetzelfde; bij de hoeken gebruik ik Boxed en in het midden een mix van Ribbon & Gateau. Vervolgens blend ik alles uit, en hiervoor gebruik ik de kleur Pamper om alles in elkaar over te laten lopen. Als highlighter gebruik ik Bow.

Zo. Nu kan je er voor kiezen het zo te laten en naar buiten te huppelen. Maar naar mijn idee is de look net iets te ''kaal''. Daarom kies ik er voor om nog een lijntje eyeliner langs mijn wimperrand te trekken. Hiervoor gebruik ik het superfijne oogpotloodje Noir (Eau la la liner; Sleek). De variant White Noise gebruik ik in mijn onderste waterlijn om de look weer iets op te lichten. Na wat mascara is de look naar mijn zin en ben ik helemaal in een zonnige stemming :-)

                                              

Geen opmerkingen: