Welcome to the sixties club

De Rolling Stones namen de hitlijsten over met hun ''(I can't get no) satisfaction'', Elvis kwam terug, de hippie's brachten hun stijl over naar de modewinkels en de bikini maakte haar entree tijdens de film Beach Party. De sixties waren veelbewogen jaren en zo nu en dan herleven we die tijden toch nog eventjes. Of dat nou is omdat we een film kijken uit die tijd of dat we een sixties-inspired -look op ons gezicht kladderen - dat maakt niet uit.
Subtiele sixties-looks worden ook vandaag de dag nog op de rode loper gedragen. En waarom ook niet? Zo droeg Jennifer Lawrence een perfecte winged eyeliner en wit oogpotlood in haar waterlijn en zacht roze lippenstift tijdens de promotie-tour van Mockingjay Part 2.


Ook is deze look bij andere beroemdheden of modebeelden nog steeds populair. Je kunt de look zo extravagant maken als je zelf wilt, maar je kan er ook voor kiezen om hem subtiel te houden. De sixties-look kan makkelijk worden nagebootst. Het is simpel, snel en elegant.


Voor de look heb ik mijn Sleek Eye&Cheek palette in All Day Soiree gebruikt. Hiervan heb ik de warme kleuren gebruikt als rouge en de nude-tinten als subtiele oogschaduw gebruikt. De donkerste van de twee breng ik aan op mijn gehele ooglid en dik hem extra aan in mijn arcadeboog. De lichtere variant van de twee - die ook als highlighter kan worden gebruikt - dep ik ook over mijn ooglid heen.
In mijn waterlijn breng ik wit oogpotlood aan; White Noise van het merk Sleek. Daarna gebruik ik twee verschillende eyeliners (Max Factor's Masterpiece en Maybeline's Lasting Drama Gel liner) in een poging een strakke wing te creeëren. Ik houd de look subtiel en houd mijn eyeliner daarmee enigszins onder controle - wel kies ik voor lange wimpers met Maybeline's Rocket Volum'Express.


Als laatste is het tijd voor een zoet roze lippenstiftje. Hier heb ik het langst over getwijfeld, want er zijn zo véél mogelijkheden dat je het je gek genoeg niet kunt bedenken. Uiteindelijk heb ik besloten voor mijn e.l.f. lipstick te gaan in Seductive

En dat is het.
Zo snel - althans, als je niet te lang met je eyeliner blijft hannesen ;-)




Geen opmerkingen: