Valentijnsdag

You hate it, or you love it - there's no inbetween! De winkels zijn bedolven onder mierzoete hartjes, de tv ontploft van alle romcom's, restaurants bieden romantische dinertjes aan en bloemenwinkels kopen rozen in als malle. Jup, alle voorbereidingen voor de dag van de liefde worden weer getroffen.
Ik zelf doe niet zoveel aan Valentijnsdag - behalve me erop kleden. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen hekel aan Valentijnsdag; de liefde mag wat mij betreft elke dag gevierd worden. Je hoeft niet tot de 14e van februari te wachten om te zeggen dat je van iemand houdt - dat kan elke dag. Valentijnsdag breng je door met je geliefden - en wat maakt het dan uit of dat je partner, familie, vriend of huisdier is? Valentijnsdag staat voor de liefde en de liefde komt in vele soorten en maten ;-)

Mocht jij nu wél iemand zijn die er met Valentijnsdag op uit gaat, dan zijn er genóég tutorials die jou Valentine-proof de deur uit laten gaan. Vandaag heb ik mijn eigen variant gemaakt met behulp van het Urban Decay Naked 3 palette. En een Valentijns-look kan natuurlijk niet zonder rode lippen; hiervoor gebruik ik mijn Sleek's Stiletto - een matte kleur die extra lang blijft zitten!



Stap 1: Allereerst gebruik ik Burn Out en breng deze aan op mijn gehele ooglid.
Stap 2: Ik herhaal dit met Dust - en breng deze dus aan over Burn Out, over mijn gehele ooglid.
Stap 3: Limit gebruik ik in mijn arcadeboog.
Stap 4: Black Heart breng in aan in mijn buitenste ooghoek en onder mijn waterlijn.
Stap 5: Blenden, blenden, blenden...


Nadat ook de eyeliner en mascara is aangebracht zijn de ogen klaar en is het tijd voor een bijpassende rode lipstick! Zoals ik al eerder vermeldde gebruik ik Stiletto van het merk Sleek. Het is een koele rood, mat en blijft lang zitten. Ondanks de lippenstift mat is, is 'ie zeker niet te droog. Wat inhoudt dat je aan het eind van de dag geen vervellende lippen hebt, en dat is toch best wel een voordeel wat even genoemd mag worden. 


Natuurlijk hoef je de look niet per se met Naked te maken - er zijn immers genoeg andere merken die palettes verkopen met roze/taupe tinten die het perfect zullen doen op Valentijnsdag of een willekeurige lentedag. Denk hierbij aan het Ultra 32 Eyeshadow Palette (FLAWLESS) van Revolution, i-Devine; Oh so special van Sleek of steek over naar de lila tinten met de palette 4 Precious plum pearl van Nvey Eco.

Vind je rood iets te heftig? Kies dan voor een zoet roze lippenstiftje - bijvoorbeeld Candy Tinted lipbalms van Sleek!



Geen opmerkingen: