Like a powerful drug, I can't get enough !


Verslavingen, ik denk dat we ze allemaal wel hebben ! En ik denk ook, dat het er niet slechts bij ééntje blijft. Ik ben verslaafd aan vele dingetjes, maar één ding op beauty gebied kan ik echt nooit weerstaan, dat zijn foundations, bb creams of cc creams. Eigenlijk alles wat een goede basis legt en je huidje mooier maakt. I just love it 



En dus heb ik besloten mijn verslaving wat minder erg te maken door erover te gaan bloggen. Zo help ik anderen ook meteen bij het kiezen van een basis die bij hun huid past. Ik heb mijn laatst gekochte aanwinsten op een rij gelegd (ik ga niet verder terug in de tijd want dan is deze lijst einnnnnnndeloos!). Wel ben ik van plan zo af en toe een update te blijven geven over verschillende basissen.


De eerste die ik review is natuurlijk onze eigen CC Cream van Sleek ! Ik heb hem in de kleur Light, dit omdat Fair echt veel te licht is voor mij en Medium veel te donker. Wat dat betreft heeft Sleek wel een voorkeur naar donkere teinten, dat terwijl foundations en poeders altijd al neigen naar de donkere kant. Deze CC Cream is een vettige. Daarom ook geschikt voor een drogere huid, of rijpere huid. Heb je een vette huid, dan is dit niet zo'n goede keuze voor jou. In de loop van de dag merk je dan toch dat hij wat nattig blijft, en dat is bij meiden met een vette huid een echte no go. Verder is hij wel fijn is gebruik en laat zich netjes uitsmeren.


Dan komt de BB Cream van Clinique in Shade 02! Hoewel ik deze heb aangeschaft vanwege zijn gunstige prijs, en de gunstige reviews die ik erover las (nou ja, bijna allemaal), voldoet hij niet echt aan mijn verwachtingen. De crème is dikkig, en hij wordt zodra je hem uit wil smeren wat stroef. Dit is voor een vette huid juist weer wel enorm geschikt, en ik moet er ook bij zeggen dat mijn make-up de hele dag netjes is blijven zitten, toch zie ik er een beetje tegenop hem 's ochtends op te doen. En dat hoort niet.


De Lumi Magique van L'Oréal in de kleur Rose Porcelain, is een heel normale, gangbare foundation. De foundation heeft eigenlijk alles wat een gemakzuchtig meisje in de ochtend wenst :-) hij is dun, en smeert dus makkelijk uit. Hij is natuurlijk, waardoor mask effect verleden tijd is. Hij dekt goed, maar niet te dik. Daardoor blijft hij natuurlijk en kun je in de loop van de dag ook nog gewoon aan je gezicht zitten zonder dat je vingers vastplakken, en hij weerspiegelt het licht waardoor hij nóg meer nude oogt !  Kortom, een droomfoundation. En vooral voor de bezige bij in de ochtend ;-)


Over de Infallible 24H van L'Oréal, die ik gebruik in de kleur Sable Sand, heb je eigenlijk meteen al een mening en een verwachting. Hij doet je denken dat hij serieus heel lang blijft zitten, en ik kan je vertellen ... dat is helaas niet echt zo. Hij blijft natuurlijk wel zitten, maar niet stukken beter dan een andere foundation of een goedkope variant. Sterker nog, besluit je even lekker een potje te gaan janken, dan is dat na één traan al te zien. Ik ben niet heel erg te spreken over deze foundation, sorry !


Last but not least, is de Nude Illusion Make Up van Catrice. Ik gebruik de Nude Vanilla. Deze foundation is echt een hele fijne ! Hij is heel dun en laat zich perfect uitsmeren, en juist door zijn structuur oogt hij inderdaad als een blanco huid. Randen langs je kaaklijn behoren tot het verleden en het lijkt er zelfs op dat je zo je bed uit bent gestapt, maar dan nog net iets perfecter ;-) de foundation is totaal niet vettig en laat het toe dat je je gezicht zo nu en dan nog gerust aan kunt raken ook. Perfect !

Kortom, mijn top 5 van deze keer bestaat uit:
1. (Met stip) Nude Illusion Make Up - Catrice
2. Lumi Magique - L'oréal
3. BB Cream - Clinique
4. CC Cream - Sleek
5. Infallible 24H - L'oréal

Volgende keer weer een review over 5 andere foundations! Heb je een tip, of een favoriete foundation waarvan je zegt dat ik die echt eens geprobeerd moet hebben of die ik moet reviewen ? Laat het me gerust weten! 

Geen opmerkingen: