''May the wings of your eyeliner always be even'' - Amen.

We kunnen niet met, we kunnen niet zonder. Het is de meest rare haat-liefdesverhouding die we kennen. Als het goed gaat dan hebben we de hele dag Bambi-ogen, maar gaat het fout - dan lijken we op een indiaan met oorlogsstrepen op ons gezicht. The struggle is real.






Mascara kan wonderen verrichten - het transformeert stompjes in hele waaiers. Maar mensen, laten we de eyeliner niet onderschatten. We kennen eyeliner in vele soorten en maten (gelliner, oogpotlood, liquid,- en stifteyeliner). En we kunnen er ook verschillende effecten mee bereiken, meer ovale ogen, grotere ogen en zelfs kleinere ogen. Eyeliner maakt onze ooglook compleet en we kunnen eigenlijk niet meer zonder.

Ronde ogen: Trek met een wit oogpotlood een lijn in je onderste waterrand. Zet aan je onderste wimperlijn - die grenst aan je waterrand - nu ook een lijn, met een donkerder oogpotlood.

Ovale ogen: Te bereiken met de fameuze cat-eye. We gebruiken hierbij alleen oogpotlood langs ons bovenste wimperrand. Begin dun en laat de lijn iets dikker uitlopen.

Grotere ogen: Voor grotere ogen kan men simpelweg een lijntje wit oogpotlood in onze onderste waterrand trekken.


Er bestaan dus vele variaties op de eyeliner. En de meeste ervan halen het bloed onder onze nagels vandaan - vooral de winged eyeliner is de hel op aarde. En ja, er bestaan voldoende tips, tricks en hacks, maar als je je dag niet hebt - dan gaat het gewoon niet gebeuren. Ikzelf heb altijd ruzie met mijn eyeliner en is het dus elke dag weer feest. Met trillende handen begin ik aan het karweitje om te eindigen met de eyeliner op mijn jukbeenderen. Mijn rechteroog is het probleem niet, maar links is een kiem. Mijn wimpers zitten in de weg, ik sta er verkeerd voor, ik steek de eyeliner in mijn oog - noem het maar op.


Gelukkig zijn er een hoop tips die de pijn iets verzwakken en het resultaat enigszins mee doen vallen. Klaar? Let's go!* Wattenstaafjes zijn je beste vrienden - zorg dat ze in de buurt zijn.

  • Zorg voor een goede basis. Persoonlijk vind ik het fijn om zowel oogschaduwbasis als oogschaduw aan te brengen voordat ik met eyeliner aan de slag ga. De eyeliner hecht dan beter en blijft ook langer zitten.
  • Begin met een dunne lijn; op deze manier kun je foutjes nog makkelijk herstellen door de lijn wat dikker te maken.
  • Geen haast (en zowel; geen eyeliner!) - je mag de lijn in stukjes zetten. Als het uiteindelijk maar één geheel vormt.
  • Leun met je hand op je gezicht, op deze manier heb je iets meer houvast.
  • Gelliner is ideaal voor de beginner; het heeft de gemakken van oogpotlood en het effect van liquid-liner.

Verder is het lastig om je wings symmetrisch te maken. Zelf begin ik daarom altijd bij mijn linkeroog, ofwel mijn probleem-oog. Ik begin bij de wing en gebruik hiervoor een stifteyeliner. Als ik de schade hier heb weten te beperken begin ik aan mijn rechter-wing. Daarna vul ik de rest van de lijn in bij zowel links als rechts - dit doe ik met gelliner, en ga hiermee ook licht over de wings heen. Zolang je goed naar je ogen blijft kijken; dan gaat het meestal wel goed. 

Strakke eyeliner mooi, maar saai? Probeer dan 'ns een andere kleur! Wat dacht je van paarse eyeliner? Dit kan zowel mat als metallic en geeft je look een andere (en totaal niet saaie) uitstraling. Dat net iets te heftig? Kies dan in de zomer voor een zeegroen oogpotlood; dat kan aan je bovenste wimperrand, maar ook in je waterlijn ;-)

Vol vertrouwen met nieuwe producten aan de slag? Bekijk dan het volgende lijstje eens!


Van boven naar beneden en van links naar rechts;


Voor een groter aanbod en de beschikbare kleuren kun je een kijkje nemen in onze webshop ;-)

Geen opmerkingen: