Vandaag is blauw

'Vandaag is rood', zingt Marco Borsato, 'de kleur van je lippen'. Hoe wij mannen ook kunnen genieten van rode lippen, bij vrouwen dan, rood is niet echt een kleur voor mannen. Als wij de keuze hebben, gaan we voor blauw. Ik wel tenminste. Geen wonder dat veel geuren voor mannen in een blauwe fles of verpakking op de markt worden gebracht.

Mijn persoonlijke richeltje met flesjes (Hee! Ik klaag niet. Ik ben blij met alle ruimte die overblijft in de badkamer!)...mijn persoonlijke verzameling geuren, balancerend op een minuscuul plankje in de badkamer, bestaat onder meer uit de volgende, stevige blauwe jongens:
Afbeeldingsresultaat voor bleu chanel
BLEU de Chanel. Ik denk de geur die ik het meest gebruik. Stevige, stoere fles. Ligt makkelijk in de hand en blijft heerlijk lang 'hangen'. Een geur waarmee je zowel bij mannen als vrouwen voor de dag kan komen. (Je wil tenslotte niet de verkeerde intentie opwekken...).
Jean Paul Gaultier, heel fantasierijk 'le male' genoemd. Hmm, ja, en dan die fles. Zo'n bloot mannenlichaam vasthouden...niet mijn ding, maar de geur is heerlijk. De relatie met een matroos ontgaat me volkomen. (Kijk, je kan er wel honderd tatoeages opplakken, het blijft een nichterige zeeman). Als het merk daarmee de link naar water wil leggen, zou ik zeggen: 'gebruik volgende keer een scuba-duiker'. Maar...de fles staat niet voor niets op mijn plankje, het is en blijft één van mijn favorieten.
Cool Water van Davidoff. Inmiddels al weer een oud bekende op mijn geurplank. Vooral 's zomers een fijne geur. Heb nog altijd een klein flesje in mijn gereedschapskist. Na het klussen even snel omkleden en sprayen!

Afbeeldingsresultaat voor sauvage johnny depp

Sauvage, van Dior. Kreeg er een monstertje van. (Tja, je gaat wel eens met de dames mee een parfumerie in. Krijg je ook nog eens wat!). Lekker kruidig geurtje. daar kan ik wel wat mee! Voel mezelf na gebruik geen Johnny Depp, er voor ook niet trouwens, maar de keuze voor deze filmster bevalt me wel. (He! We zijn allemaal een beetje Jack Sparrow!). En de fles? Ik vind het zwart, maar goed mannen zijn nu eenmaal een beetje kleurenblind.
Da's wel zo'n beetje wat er bij aan blauw te vinden is. Maar er is natuurlijk meer op de markt. Zo hebben sieradenontwerpers blijkbaar allemaal de behoefte een eigen geur op de markt te brengen. BVLGARI is daarop geen uitzondering, met voor mannen speciaal: BLV.

En verder? Nou, wat te denken van Polo Sport van Ralph Lauren; Dark Blue van Hugo Boss, Light Blue van Dolce & Gabbana, Aqua van Calvin Klein, of Azure van Bentley. Ja! Dat is er één voor het verlanglijstje. Welke man wil nou geen Bentley? Kortom, keuze genoeg. Dus dames...vandaag is blauw!


Geen opmerkingen: