Groen als gras

Groene ogen; het wordt vaak als charmant, mysterieus en creatief gezien. (Oké, groen is ook de kleur van jaloezie, maar dat laten we even achterwege). Ook zijn groene ogen de zeldzaamste oogkleur die er bestaat. Geen groene ogen, maar wil je wel groene kijkers? Probeer dan de show te stelen met deze groene smokey-eye!
Ik kan maar geen genoeg krijgen van het Garden of Eden palette van Sleek, Zeker nu het zonnetje vaker gaat schijnen heb ik zin om mijn winterkleding per direct mijn koffer in te smijten en mijn winterse bruine oogmake-up spontaan te vergeten. Vorige keer liet ik zien hoe je de lila-tinten en de groene oogschaduws kon combineren, maar vandaag ga ik voor een hele groene ooglook.




De kleuren die ik gebruik komen uitsluitend uit het Sleek Garden of Eden palette. Je hebt niet veel kleuren nodig, de pigmentatie is top - dus van de kleuren die je gebruikt heb je ook niet veel nodig.
Laten we beginnen;

                             


  • 1: Ik begin met de kleur Flora en breng deze aan in mijn buitenste ooghoek en arcadeboog.
  • 2: Daarna vul ik mijn buitenste ooghoek extra in met Tree of Life. Mijn binnenste ooghoek vul ik ook in met Tree of Life, en laat ze via de arcadeboog met elkaar samenkomen. Met de oogschaduw die nog op mijn kwast zit vul ik de rest van mijn ooglid in; op deze manier zijn mijn ooghoeken meer gepigmenteerd dan het middelste gedeelte van mijn ooghoek.
  • 3: Aan de rand waar Tree of Life meer gepigmenteerd is - dus rond het midden - breng ik verticaal Fauna aan.
  • 4: Nu is slechts het middelste gedeelte nog ''leeg''. Hier breng ik Fig aan om zo het midden van mijn ooglid op te lichten.
Hierna breng ik Tree of Life, Fauna en bij mijn binnenste ooghoek Gates of Eden aan. Dit doe ik bij mijn onderste wimperlijn en laat ik niet op de foto's zien. In mijn onderste waterlijn trek ik een lijntje met een zwart oogpotlood (Sleek Eau la la liner in Noir) en doe ik mijn beste poging tot winged eyeliner met de dipliner van Golden Rose. Zelf ben ik hier best enthousiast over; het is een liquid liner met een hard kwastje, op deze manier heb je meer houvast. De kleur ervan is intens zwart en als je het goed onder de knie hebt kan je een heel strakke lijn krijgen.

Geen opmerkingen: