Flutter your lashes

Hé, Bambi - laat maar wapperen. Ja, ook als ze paars zijn - het kan allemaal. Blauw, turquoise, groen, paars, bruin en zelfs geel. Dus. Klaar met die zwarte spinnenpoten en op zoek naar verandering? Lees dan snel verder hoe je gekleurde mascara op een subtiele manier kunt laten rocken.
Goed. Laten we even beginnen met het feit dat het nooit mijn bedoeling is geweest om paarse mascara te kopen. Maar in de winkel heb ik met mijn kippige kop niet goed gekeken en kwam thuis met de paarse variant van L'Oréal Manga Lashes. En ja, ik kwam daar achter nadat ik een kwartier heb geworsteld met de verpakking. Maar goed, nu was 'ie daar en kon ik hem maar beter gebruiken ook. Paarse mascara (of een andere kleur) wordt vaak als een beetje bont gezien, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Nu vind ik persoonlijk dat de kleuren paars en groen elkaar mooi aanvullen. In de look van vandaag draag ik dus ook groene oogschaduw. Hiervoor gebruik ik verschillende palettes, maar de basis leg ik met Bourjois Smokey Eye trio - Vert Jungle. Verder gebruik ik de kleur Moss uit mijn Au Natural palette van Sleek en gebruik ik nog wat kleuren uit een gouden ouwe van Estée Lauder.



Ik ging voor gehele paarse wimpers - en dus niet slechts de puntjes. Daarom heb ik besloten van donker naar licht te werken, op deze manier vallen de puntjes van je wimpers namelijk wel meer op.
Let's go!

  • Stap 1: Ik ben begonnen met het Smokey Eye trio. Hiervan heb ik de appelgroene kleur, de middelste van het palette, over mijn gehele ooglid aangebracht.
  • Stap 2: De kleur Moss zet ik aan in mijn buitenste ooghoek en laat hem overlopen in mijn arcadeboog.
  • Stap 3: In het Smokey Eye trio gebruik ik een zelfde soort mos-kleur om net iets meer diepte te geven.
  • Stap 4: Nu gebruik ik de donkerste kleur uit het Smokey Eye trio. Ik trek deze kleur langs mijn wimperlijn; als een soort eyeliner. Vervolgens laat ik de kleuren in elkaar over lopen door goed te blenden. Waar het nodig is tip ik nog wat bij.



Als laatste gebruik ik L'Oréal's Super Liner, met dikke punt. Dit doe ik om mijn wimperrand nog iets donkerder te maken. Ook dit laat ik uit wasemen. Als de oogschaduw er op zit is het natuurlijk tijd voor de mascara.  L'Oréal miss Manga mascara heeft een raar dun en wiebelig kwastje, maar het maakt je wimpers wel gemiddeld tien meter langer - dus wat dat betreft ben ik tevreden. Het is een donkerpaarse kleur; en dat is fijn. Zo heb je toch kleur op je wimpers, maar houd je het subtiel. Omdat mijn ogen nu best wel opvallen gebruik ik een zachtere lipstick. Ik gebruik de Estée Lauder Pure Crystal Lipstick - Wild Orchid. Het is een roze/paars-achtige kleur en geeft een extra lentegevoel aan de look ;-)



Geen opmerkingen: