Let's go to the (flamingo) park!

De nieuwe lente-collectie van M.A.C is uit! Flamingo Park bestaat uit roze tinten, perzik kleurtjes en koraal. Voor wie nog geen lente-kriebels had - die krijg je wel van deze collectie. Mijn handen gingen al jeuken bij het zien van de advertentieposters en ik ben dan ook onmiddellijk gezwicht voor het kleurtje Flocking Fabulous. Tijd om daar een bijpassend lookje bij te maken!
Om deze koraal/roze lippenstift goed aan te vullen ga ik voor een ooglook waarbij ik drie verschillende oogschaduwpaletten gebruik. Alles uit de kast trekken om een hele ochtend bezig te zijn met combinaties - heerlijk! Ik ga vandaag voor een subtiele lente-look. Zomers, maar niet te heftig, want de lippenstift is al redelijk opvallend. Ik ga aan de slag met mijn Naked 3 - palette van Urban Decay en twee paletten van Sleek, namelijk Garden of Eden en Oh So Special.


Wees niet bang; het wordt geen chaotische rommelboel. Van elk palet gebruik ik maar weinig kleuren, maar die verschillende oogschaduws bij elkaar zorgen voor een perfecte roze ooglook (met een groen accentje ;-)). Benieuwd geworden? Lees dan snel verder!


  • Stap 1: Ik begin met een basis-oogschaduw. Hiervoor gebruik ik Strange uit het Naked 3-palette. Vervolgens breng ik uit Oh So Special een roze poeder tint aan, genaamd Pamper. dit doe ik alleen bij mijn binnenste ooghoek.
  • Stap 2: De buitenste driekwart van mijn ooglid vul ik in met de kleur Ribbon uit het Oh So Special - palette.
  • Stap 3: Mijn gehele arcadeboog vul ik in met Nooner, een taupe-kleur uit Naked 3.
  • Stap 4: De buitenste ooghoek maak ik iets intenser met Wrapped Up, een bruine kleur van Oh So Special. Ik werk deze kleur ook iets op naar mijn arcadeboog, maar blijf op de buitenste helft.
  • Stap 5: Tijd voor Garden of Eden. Flora tip ik aan in mijn buitenste ooghoek en laat hem naar beneden lopen langs mijn onderste waterlijn.
  • Stap 6: Flora laat ik overvloeien in Evergreen en Fauna. Om de groene lijn iets intenser te maken gebruik ik een groen oogpotloodje van Dior.
  • Stap 7: In de binnenste ooghoek breng ik Fig (Garden of Eden) aan en is het tijd voor de eyeliner (Dipliner - Golden Rose).
De ogen zijn nu klaar. Zachtroze dat aan wordt gevuld door een groen lijntje - lekker lente. De echte knaller van deze look moet natuurlijk nog komen. Laten we een beter kijkje nemen:


                           

Is het geen snoepje?
Een perfecte zomerkleur die zeker in het rijtje bij mijn andere favorietes thuis hoort (Pink Passion, L'Oréal - 53, Golden Rose - Candy Cane, Sleek)! De lippenstift is crèmesheen en absoluut níét droog, wat heel fijn is. Qua kleur valt hij net tussen bovengenoemde lippenstift. Hij is wat fel, maar niet oogverblindend. Het is een lippenstift die makkelijk op een alledaagse dag kan, zeker als je je ogen rustig houdt. Ik ben erg blij met het kleurtje en in de lente (en zomer) zal dit dan ook zeker een look zijn die ik vaker zal dragen ;-)


                                        

Geen opmerkingen: