Rapunzel, gooi je haren los !

Everyone has a dream ... Absoluut ! En de mijne is mijn haren lang laten groeien. Ja precies, 'lang laten groeien', want het lijkt me elke keer maar niet te lukken. Ben ik net goed onderweg, laat ik het weer afknippen, hetzij door de voorjaarskriebels, hetzij door mijn eeuwige verkangen naar het perfecte bobje, hetzij door het nooit echt weten wat ik wil. Maar wat ik wil, is lang haar! 

Laatst heb ik het weer af laten knippen. In een miljoen-triljoen-biljoen laagjes, en het was niet eens mijn keus ! Het was alleen wel nodig, want naast mijn droom van lang haar is het ook mijn hobby om van haarkleur te switchen alsof ik een ander kledingstuk aantrek. Mijn haarpunten vinden deze hobby iets minder leuk, en besloten dood te gaan, dus moesten ze eraf. Maar nu, nu is het tijd om te groeien en daarvoor (denk ik!) het perrrrrrfecte product te hebben gevonden, namelijk Hair Jazz shampoo en conditioner van het merk Claude Bell Institut. Het beloofd je haren 3x sneller te laten groeien. Klinkt allemaal nep, maar toch ook veelbelovend, zeker als je de gebruiksaanwijzing leest ...


In de gebruiksaanwijzing staat namelijk vermeld, dat je je haren om de 2 of 3 dagen moet wassen met deze shampoo en conditioner. Daarbij is het de bedoeling, dat je de shampoo en conditioner zachtjes inmasseert elke keer. En iedereen weet, dat je haren sneller groeien bij het masseren en dus stimuleren van de hoofdhuid. De shampoo moet na inmasseren vervolgens 3 tot 4 minuten intrekken, de conditioner slechts een paar minuutjes. Ik doe er standaard 2. Het is overigens wel de bedoeling dat je alleen je hoofdhuid wast en inmasseert, zowel bij de shampoo als de conditioner. Niet je haarpunten, deze kun je naderhand nog wel insmeren met je vertrouwde conditioner indien je dit fijn vind, wamt deze Hair Jazz shampoo en conditioner maken je haren erg stug.


Hierboven een foto van toen mijn haren nagenoeg net waren gedaan (lees: geverfd). Dit was 1 week na mijn verfbeurt.


Hierboven een foto van mijn haren nu. Dit is zo'n 2 weken na de foto die hiervoor stond geplaatst. Ik moet zeggen dat ik duidelijke uitgroei zie en mijn haren ook echt langer ogen dan op foto 1! 

Ik ga zeker bijhouden hoe dit verder uitpakt. Ik ga de tijden bijhouden en zal weer bloggen hierover als mijn shampoo en conditioner op zijn. Spannend! En jullie? Geloven jullie hierin?

Geen opmerkingen: