Lekker lezen; Enkeltje Ierland

Een heerlijk luchtig boek - of het zonnetje nu schijnt of niet, het maakt niets uit. Je nestelt je er net zo lief mee op de bank met je hond aan je voeten. Ik heb het over het nieuwe boek van Charlotte de Monchy; Enkeltje Ierland.
Ik zal met de deur in huisvallen: dit is het eerste boek dat ik lees van Charlotte de Monchy. Maar zeker niet het laatste - sterker nog ik ben ook van plan haar eerdere roman aan te schaffen. Maar voor nu houden we het even op Enkeltje Ierland.

Dierenarts Lisa heeft het bruisende Amsterdam verlaten voor een idyllisch Iers dorpje (Brentwood), omdat ze er zeker van is hier meer uitdaging in haar werk te vinden. Ze is vastberaden, maar kan niet ontkennen dat ze de stroopwafels, de Hollandse gezelligheid en haar beste vriendin Tess verschrikkelijk mist. Daarbij heeft ze één grote angst; want wat nu als ze niet alleen Tess in het levendige Amsterdam heeft achtergelaten? Wie weet loopt haar droomman daar ook nog wel, zonder dat zij het zelf weet - want in Brentwood gaat ze de liefde van haar leven in ieder geval níét vinden. Of toch wel?



Het verhaal heeft nog een andere hoofdpersoon, Kathy. Langzaam werken de verhalen naar elkaar toe en kruisen de paden van Lisa en Kathy - dit geeft een net iets strakkere spanningsboog.

Normaal gesproken heb ik het niet zo op de boeken die in de derde persoon zijn geschreven. Mocht jij dit probleem nu ook hebben, dan kan ik je geruststellen. Je merkt er amper wat van.
Het is een vlot geschreven roman die voor de nodige grijns-momentjes zorgt. Luchtig (en misschien een klein beetje cliché) en dat maakt het wel zo leuk.

En. Ga je op mijn advies in?
Enkeltje Ierland kun je scoren als Paperback € 17,50 of e-Book € 11,99

Geen opmerkingen: